Mijn fruitontbijt

Inmiddels ben ik al een jaar fan van het fruitontbijt van Pascale Naessens, het is een dagelijkse routine geworden.
Ik krijg er meer energie van en ik wordt er s’ochtends vrolijk van. Het kost wel wat tijd om al het fruit voor te snijden. Dit kun je natuurlijk ook de avond van te voren voorbereiden.


*Het liefste mix ik fruit met noten, zaden en gedroogd fruit zoals walnoten, hazelnoten(ongezouten en ongebrand), chiazaad, lijnzaad, cranberries, dadels, rozijnen. Kijk wel uit met zoete vruchten zoals banaan, dadels en rozijnen want dit zijn wel echte dik-makers, als je er teveel van snoept.


*Ook voeg ik wat kokosmelk of yogurt toe en vind ik het lekker om kokosrasp, stukjes pure chocolade (70%), of amandel schaafsel als topping te gebruiken. Een klein lepeltje honing is ook erg lekker maar nogmaals kijk uit met zoetigheid.


Hieronder een overzichtje met mijn fruitontbijtjes om inspiratie op te doen:

ontbijt-fruit-13 ontbijt-fruit-12 ontbijt-fruit-11 ontbijt-fruit-10 ontbijt-fruit-9 ontbijt-fruit-8 ontbijt-fruit-7 ontbijt-fruit-6 ontbijt-fruit-5 ontbijt-fruit-4 ontbijt-fruit-3 ontbijt-fruit-2


*Bronnen:
Fruitontbijt Pascale Naessens

 

 

2 Comments

  • Ik doe dit ook al 1,5 jaar. In de week met fruit, platte kaas en zaden, op zaterdag heel dikwijls crumble met blauwe bessen en op zondag havermoutpannenkoeken met bosvruchten! Ik zou niets anders meer willen.

    • Je kunt ook zoveel combineren. Het gaat nooit vervelen. Ik ben ook gek op banaan pannenkoekjes alleen met ei en geprakte banaan, super lekker met een beetje honing. 🤗

Geef een reactie